vendredi 30 mars 2012

Couture anglaise: Part 1



French seams/ couture anglaises

Waiting to be sewed
Today I quickly (45 minutes) sewed up this lovely bag in preparation for an afternoon of sewing with some friends tomorrow. I'm going to demonstrate french seams to them and this seemed like the perfect project. I used a coupon of Kaffe Fassett fabric that I got from a friend. I really wanted to make something pretty out of this fabric and I just about used up every bit of it. A simple tote/ shopping bag using french seams, which is convient because you don't have to line the bag.

I'm very happy with my new bag and I have 3 kits waiting to be transformed. To be continued ...
___________________________________________________________________

Aujourd'hui j'ai rapidement réalisé ce sac. C'était pour préparer une après-midi de couture prévu avec quelques copines demain après-midi. Comme on va faire des couture anglaise, je me suis dis que un petit sac de course sera le projet idéal. Simple à réaliser et pas de doublure. 

J'ai réalisé mon sac avec un jolie coupon de Kaffe Fassett offerte par une copine. Je voulais faire quelque choses de jolie avec ce coupon et j'ai presque utilisé chaque centimètre. Je suis ravie du résultats et j'ai 3 kits qui attendre d'être cousus. A suivre ...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire