jeudi 1 mars 2012

Idlewood

After my "Tea Leaves" cardigan I decided to make "Idlewood" which is on my 12 projects for 2012 list. I'm very pleased with the result. I love everything about this sweater. - the colour, the fit, the well written pattern. This piece is knitted "top down", so it's knitted in one piece and requires no sewing at the end. Just weaving in the ends. I'm not a big fan of assembling knitted garments. I'm defintely a "top down" person.

Pattern: Idlewood available on Ravelry
Yarn: Cascade Yarns Eco Wool from Laine et Tricot
Needles: I used 6mm needles. I wanted a smaller cowl so I didn't used 6.5mm needles on the cowl as stated in the pattern.
Modifications: No modifications needed on this pattern except for the change in needle size on the cowl. The fit is perfect. I made the pockets but never got around to sewing them on.




Après mon "Tea Leaves" j'ai décidé d'attaquer "Idlewood" qui est sur ma liste de 12 projets pour2012. Je suis ravie du résultat. Cette piéce se tricot "top down" - de haut en bas qui veut dire que ça se tricot en une seule morceau et donc zero couture à la fin à part rentrer les fils.

Pattern: Idlewood disponible sur  Ravelry
Yarn: Cascade Yarns Eco Wool acheté chez Laine et Tricot
Needles: 6mm. Je voulais un col plus petit donc je l'ai tricoté avec du 6mm au lieu de 6.5mm comme dans le patron.
Modifications: Aucune modification à part le changement de taille d'aiguille pour le col. Le modèle taille très bien. J'ai tricoté les poches mais je n'ai pas eu le temps de les coudre, mais je pense que je  le préfèr sans.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire